majajonssonn.blogg.se

Kopias skada

Publicerad 2012-11-23 18:34:24 i Allmänt,

När jag tog in Kopia från hagen i torsdags så märkte jag att hon var blodig på benet och haltade rejält bara i skritten. Kände på hennes ben och kände att hon var rätt svullen och jag tog ut henne och travade lite med henne och hon haltade väldigt mycket.. Hon ville inte stödja på benet heller.
 
Det som hade hänt på dagen var att vi delat upp Sverre, Majsan och Marisas hage. Det var för att Kopia och Tamara också skulle kunna ha ström i hagen då Tamara hållt på och rymt hela tiden.. Så då stod Kopia och Tamara i en hage brevid dom andra. Tidigare har dom stått på andra sidan vägen. Som jag har hört så började det med att Majsan rymde in till Tamara och Kopia. Sen har någon häst spängt tråden mellan hagarna så alla hästarna stod i samma hage. Det kan alltså ha blivit kaos då dom inte känner Kopia, jag vet inte vad som har hänt. Men hon har förmodligen blivit sparkad.
 
Det gör ont i hjärtat att se sig älskade ponny ha så ont, blir ledsen bara jag tänker på det.. Fina hjärtat ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela